יום שבת, 21 בינואר 2012

תגידי, אבא שלך גנן?

"אתה באמת חושב שזה הזמן למשפטי פתיחה חבוטים?? אני מנסה להתחתן פה, כאילו!"

"אה, לא, רק תהיתי אם שילמת מחיר מלא בשביל הזר הזה..."




המחיר, הפגיעה הסביבתית, חוסר-המקוריות והחד-פעמיות של זר הפרחים המסורתי גורמים לו להיות אופציה פחות ופחות פופולרית.

כלה אחת שאלה אם אני חושבת שאוכל להכין לה זר מפרחי בד. אמרתי שאם אמצא הדרכה באינטרנט - אז כן.

חיפשתי שעות רבות ולא מצאתי הדרכה, רק המון דוגמאות לזרים כאלה, כולל לא מעט אופציות לרכישה, כמו בEtsy, במחירים חגיגיים במיוחד.

כשכבר כן מצאתי הדרכה, היא לא התאימה למה שחיפשתי, או שהייתה מבחילה לחלוטין. משהו בכל-זאת-קצת-אינפורמטיבי מצאתי בבלוג Running With Scissors.

מובן שבסוף דווקא בגלל שלא מצאתי הדרכה מספקת, החלטתי שאני פשוט חייבת להכין כזה. לא יכולתי להפנות עורף לאתגר...

בפוסט הזה אין מקום להרבה טקסט לא-רלוונטי-באופן-ישיר, כי הוא עמוס הסברים שלי, קישורים להדרכות של אנשים אחרים, תמונות ואפילו סרטון הדרכה! אז בואו פשוט נתחיל.

מה תצטרכו?
-מקלות ירוקים לזר (או משהו אחר שיוכל למלא את אותה פונקציה). אני קניתי אצל משה ברוק - יש חנויות בת"א וביבנה, והם עושים משלוחים בדואר. כל מוט מספיק לנעיצת שני פרחים לפחות, אז אין צורך לקנות המון, והם זולים ממש. חבילה של 24 מוטות כאלה שוקלת 50 גרם ועולה 6 ש"ח.
-מטרף ישן (או משהו אחר שיוכל להיות בסיס לזר)
-קאטר ופלייר
-מספרי בד
-דבק
-בדים מכל הסוגים, לבד, כפתורים, צמר, מנקי מקטרות ועוד או רק חלק מהם.

בשביל להימנע ממראה מלאכותי, השתמשתי רק בהדרכות שהן מעין הומאז' לפרחים טבעיים, ולא ניסיון לחיקוי שלהם.

אני אומרת את זה בסרטון, אבל אכתוב גם כאן - לכו רק על פרחים שהכנתם לא אורכת יותר משלוש דקות (זה בסדר אם הראשון לוקח יותר, בתנאי שמתישהו אתם תופסים תאוצה).

והנה שלל הדרכות שהשתמשתי בהן, וגם כמה שלא. אמנם ההדרכות באנגלית, אבל אני מדביקה כאן רק כאלה בהן התמונות מדברות בעד עצמן.

-פרחי שיפון מתוקים בבלוג Creature Comforts וגרסה קצת שונה של Simply Vintage Girl [בשביל שתי הגרסאות גוזרים המון עיגולים בגדלים שונים ומעבירים אותם מעל להבה בסרט נע]
-ורדים מלבד מאת The Purl Bee
 -פרח מסרט סאטן מהבלוג Make it Do
-ורדים של Burda Style
-פרח לבד מקיפולים בבלוג Icandy Handmade
-פרחי טול של Michonne בבלוג 100 Layer Cake
-פרח מחודד מהבלוג Creation Corner
-פרח מיושן של Maize Hutton
-פרחי לבד שונים מהבלוג Little Things Bring Smiles
-פרחים מדליקים ממנקי מקטרות מאת Crafty Pod [היא תגיד לכם להשתמש בדבק פלסטי, ואז להניח את הפרחים מתחת לערימת ספרים למשך הלילה... אני אומרת - אין לכם זמן לזה. השתמשו בדבק חזק וזהו.]
-פרחים ממוחזרים מחולצת טריקו מאת Rebekah בבלוג A Bit of Sunshine When Skies are Grey

למי שבכל זאת נרתע מהדרכות באנגלית, ל"בעיקר פורמת" יש הדרכה לפרחי לבד פשוטים, יש כלניות ב"לידת האהבה לאמנות", ו"אמא יוצרת" העלתה הדרכה לפרח קצת מורכב.

מובן שאין סוף להדרכות שאפשר למצוא באינטרנט, אז פשוט חפשו משהו שמוצא חן בעיניכם.

לרגל המאורע המרגש (עשיתי פרוייקט שקשה להסביר רק בתמונות דוממות..), העליתי סרטון הדרכה ליוטיוב! אתם מוזמנים לצפות בו ולצחוק עליי. אני נשמעת מטופשת כשיש מולי מצלמה. אולי גם כשאין. קשה לי לדעת. בכל מקרה, חתכתי מהסרטון את החלק בו אני מחברת את העלים לזר מפני שהשתמשתי בטכניקה מסורבלת למדי ואז פשוט החלטתי לעשות משהו אחר - להדביק שכבת עלים אחת לחלק התחתון של מיתרי המטרף, ואת השכבות הבאות להדביק על השכבה הראשונה:
עוד דבר שלא דיברתי עליו הוא חיבור המוט לפרח - הכנסתי כל מוט מתחת לפרח, קיפלתי את המוט בצורת פרסה והכנסתי את קצה הפרסה חזרה לתוך הפרח, קרוב לחור הכניסה הראשון. מתחת לפרח, הצמדתי את שני קצות המוט בעזרת פלייר, כמה שיותר קרוב לפרח, וסובבתי את שני הקצוות יחד. הסרטון מתחיל כשכל הפרחים שלי כבר מוכנים לנעיצה.

ולהלן הסרטון:



וכמה תמונות של הזר, גמור ויפיפה: (יש לי פרפרים בבטן בכל פעם שאני מסתכלת עליו...)
הארתי עליו עם מנורת לילה. יצא קצת חשוך ואמנותי. :)
מבט מלמעלה


 זהו, נראה לי שאין הרבה מילים להוסיף. אה, חוץ מכמה תודות, בעצם:
תודה ליעל הנפלאה והנהדרת שעשתה לי מישלוחה מת"א, תודה לבחור שלי שצילם את רוב התמונות (+הסרטון) בפוסט, תודה לכל הבלוגריות המגניבות ברחבי הרשת, ותודה לכם.

כרגיל, אני כאן לכל שאלה (שמעתי מכמה אנשים שהם לא מצליחים לפרסם תגובה בבלוג. אם אתם סובלים מאותה בעיה, שלחו לי מייל - hatafranit@gmail.com).

לילה טוב, שבוע טוב, ומזל טוב לכל המתחתנים,
התפרנית

9 תגובות:

  1. איזה יופי!
    רעיון ממש מקורי!
    מזל טוב לכלה המאושרת...

    השבמחק
  2. יפה!! מקורי ומשובב עין.

    וסחטין לבחור- הצלם על התמונות...

    השבמחק
  3. מהמם. מהמם. מהמם. מזל שלפרחים בטבע אין גישה לבלוג שלך, הקנאה היתה מעבירה אותם על דעתם.
    רגע, גם דעה אין לפרחים בטבע. בכל אופן, העניין ברור.

    השבמחק
  4. מרבי, זה מקסים! נראה לי שיש לך איזה מחסן בלתי נדלה של רעיונות בראש וכל פעם את שולפת משהו, כמו קוסם שמושך משהו ופתאום זו שורה ארוכה של מטפחות צבעוניות יפהפיות

    השבמחק
  5. מדהיייייים! תאכלס הייתי רוצה זר כזה קבוע בבית שלי ( לא חבל לקנות כל שישי פרחים??) את מוכרת כאלה?? אם כן אני הראשונה לקנוווווווווות!!!!!
    רננה

    השבמחק
  6. מגניב לשמוע את הקול שלך....
    ממש ממש יפה!
    יש מצב להסבר לגבי העלים שהכנת לזר? איך הם התחברו כו'?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה :)
      כן. גזרתי עלים, ואת הקצה (הלא-מחודד) הדבקתי לקצה המוט המלופף, על הסרט הירוק-כהה. זה יוצא קצת מבולגן ומסורבל שם, אבל הרעיון הוא שהפרחים מכסים את החלק הזה.

      מחק