יום רביעי, 2 באפריל 2014

אביב הגיע, פסח בא.

שלום, חביבים וחביבות.

אני לא יודעת כמה מכם יכולים להזדהות עם זה, אבל הצילו, האביב התחיל, אני כולי נזלת, העיניים שלי מגורות כל הזמן והגרון שלי התפטר. פשוט ככה. לא מתפקד יותר. זהו. ואם זה לא מספיק, כל הבאסה, פסח ממש מעבר לפינה.
צריך לנקות ואז להפסיק לאכול חמץ ויש משפחה וזה. הוי.

אבל לא נורא. יהיה בסדר. יש כמה נקודות אור בדרך לשם; אחי הגדול מגיע מסין לשבוע, משחקי הכס חוזרת, מזג האוויר עדיין נסבל (אם אתם לא אלרגיים לאבק ולפריחה של דברים) ובשר זה לא חמץ. אז אחלה.

עכשיו בואו ניגש לעניינים הדוחקים.

*עדכון קטנטן: מגזין "הלל" שהעסיק אותי בשנה האחרונה חבר למגזין אחר, ומן הסתם, למהלך הזה יש השפעה על משרותיהם של כמה עשרות אנשים. נכון לרגע זה, אני לא כותבת בתשלום עוד וייתכן שזה אומר שתהיה לי קצת יותר חדווה סביב כתיבה שוב. הלוואי הלוואי. בואו נחכה ונראה ביחד.

*אתמול היה הראשון באפריל. הנה התייחסות קצרה לעניין:
הופכים בובה ישנה למנורה. מתברר.
ועוד אחת:

וזהו עם הקריפיוּת לפוסט זה.

בכל מקרה, פסח. את הטור האחרון שלי להלל כתבתי סביב טיפים לסדר. לא כמו ליל הסדר, כמו ארגון של הבית. ניקיון אביב, אם תרצו. והנה אני חולקת אותו איתכם, בהרחבה.

{חלק מזה נכתב במקור, "הלל" של ניסן, וכו'.}

דבר ראשון – שאף אחד לא יספר לאמא שלי שאני כותבת על סדר. ייתכן שזה יגרום לה לחוש צורך לצלם את החדר שלי ולפרסם את התמונות בכל מקום. אני רק אומרת.
עכשיו משהתוודיתי על חוסר היעילות המושלם שלי בתחום ואני מרגישה קצת פחות מזוייפת, אפשר להתקדם.
עשיתי מחקר די ממושך בשביל הטור של ניסן (כי, כאמור, אם זה לא רעיון שמצריך בלאגן, לכלוך, צבעים ופריסה של ארסנל חומרי היצירה המלא שלי בכל רחבי הבית רק בשביל שהכל יהיה נגיש, המוח שלי לא הוגה אותו בכלל), ולמדתי המון! האינטרנט מאוד מוכוון התייעלות ביתית, והמידע זמין ונוח ליישום. אני ממליצה לחפש את הביטוי "organizing tips" בPinterest. לא תאמינו על מה אנשים כבר חשבו. הנה חלק ממה שאני מצאתי מועיל מאוד:

מטבח וחדרים אחרים
נעצו את פתח אריזת שקיות הניילון לפנים המזווה. חוסך מקום במגירה ומקל על שליפת השקיות.

הצמידו כמה אטבים ללוח קטן (מעץ או חומרים אחרים) ותלו את הלוח בחדר הכביסה. בכל פעם שתוציאו מהמייבש גרב אבוד או כפפה שבת הזוג שלה הבריזה – תלו אותם על הלוח, בשביל שכשאולי יצוצו הפריטים שנעלמו בכביסה, לא תצטרכו לחפש את האחרים. חוצמזה שזאת אחלה אמנות קיר לחדר הכביסה!


Ha.

הדביקו לוחות שעם לפנים ארון מטבח בשביל לנעוץ שם רשימת קניות מתהווה, מתכונים, ומידע אחר שרצוי לשמור בהישג יד אך לא נראה.

הבריגו מוט תלייה לתוך ארון חומרי הניקוי ותלו עליו את בקבוקי הספריי. תרוויחו שם המון מקום.

בגדים, קוסמטיקה וכיסויי ראש
השתמשו בקופסאות נעליים (חתוכות לפי הצורך) בשביל חלוקה פנימית במגירות. טוב במיוחד למגירת לבנים. אפשר להשתמש בכל מיני חומרים.
באנגלית הם נקראים tension rods. יש למישהו מושג איך קוראים לזה בעברית?

חלוקה פנימית מעץ.

חלוקה פנימית מקרטון.

אם נולדתן עם עור פנים מושלם, גבות מלאות וסומק לחיים טבעי, אתן יכולות לדלג על הטיפ הזה, אבל אם יש לכן צבא של מברשות איפור שאתן לא מצליחות לשלוט בהן, נסו למלא כלי בגולות או אבני קיר ולנעוץ ביניהן את המברשות. כך הן יעמדו במקומן ולא יימעכו זו על זו.


אני ניסיתי לעשות סדר באיפור שלי, ופחות או יותר השגתי את המטרה:

(נחשו ממה אף פעם אין לי מספיק. אני אומרת לכם, מאז שגיליתי שכל מה שצריך בשביל להחליף את הפרצוף שלי בפרצוף אחר זה רק סרטוני יוטיוב וכמה מוצרים שמריחים טוב וארוזים נפלא - I'm obsessed.) אני מתכוונת, ברצינות, איך אתן הייתן מעדיפות להיראות, כמו היפהפייה מימין או כמו היפהפייה משמאל?
אני רק אומרת. ואם כבר אני אומרת, לפעמים אתם נורא שמחים שאני מספרת לכם על דברים שאני מתעסקת איתם ושולחים לי מיילים מבסוטים על דואולינגו וכאלה, אז אם כבר פתחתי את הנושא, אני אשתף בכמה לינקים ליוטיובריות החביבות עליי בתחום. האנגלית לא קשה להבנה, וגם ככה האודיו בקושי נצרך. תיהנו:
[ולכל מי שמגרד בראש עכשיו ותוהה "היא לא פמיניסטית?.. הן מתאפרות?.." - ובכן, אני פמיניסטית, אמנם, אבל גם לתיעוב העצמי שלי מגיע יחס. חוצמזה שלפמיניסטיות מותר להתאפר. מותר לנו מה שאנחנו רוצות. אלא אם כן זה לא חוקי וכאלה. אוקיי. מתקדמים.]

אם שמלות נוטות להחליק מהקולבים שלכן, ואתן מוצאות ערימת בגדים בתחתית הארון כל יומיים, נסו ללפף צמר על הקולבים. הבגדים לא ילכו לשום מקום.

או מנקי מקטרות רק בצדדים
ו shout-out מגזרי! -
בשביל סידור מטפחות יש לי כמה הצעות:
תלי חוט פלסטיק על הקיר וקשרי אליו מטפחות. הצבעוניות יכולה להוסיף המון לחדר, ואופן התלייה הזה שומר עליהן שלא יתקמטו.

הקצי מגירה לכיסויי ראש, ומצאי צינור PVC. גזרי ממנו חתיכות שמתאימות בגובהן כדי לעמוד במגירה. השתמשי בכל חתיכה כזו בתור תא אינדיווידואלי למטפחת.

זה קולב ואלה טבעות לווילון אמבטיה.
 ואלה המוטות ההם מאיקאה.

ודבר אחרון - אם אתם נפטרים מרהיטים בעלי מגירות לקראת פסח, שקלו לחבר גלגלים לתחתית המגירות (זה בערך הדבר הכי פשוט בעולם, אין ממה להיבהל) ולהפוך אותן למקום אחסון נשלף מתחת למיטה או לספה, למשל:



סידור נעים ושפוי ופסח כשר (אבל ממש רק אם בא לכם) ושמח,

התפרנית

hatafranit@gmail.com

3 תגובות:

  1. וואווו שנים שאני חושבת איך לארגן את המטפחות!!! איזה רעיונות :)

    השבמחק
  2. יש לאיקאה מתלה שמיועד לעניבות, כמדומני, בצורת הרבה עיגולים מחוברים אחד לשני. מעולה למטפחות.

    השבמחק
  3. רעיונות מעניינים לשדרוג ארון מטבח

    השבמחק