יום רביעי, 5 באוגוסט 2015

כיף בקייטנה

הורים, מה שלומכם? סבתות ודודות? כולם בסדר?

חופש גדול. קשה. אני יודעת.

אני לא אחזיק אתכם הרבה זמן כי גם לי יש פה שלושה אחיינים שעלולים להתקומם כל רגע.
בואו נדבר קצת על מה אנחנו עשינו בקייטנת סבתא-דודה, אולי תמצאו השראה בדברים, ואז כולנו נרוץ לכבות שריפה איפשהו.

קודם כל, אני חייבת להמליץ על הלונדע בבאר שבע. כ ל כ ך כיף! מזל שהיו לי ילדים לגרור אתי לשם. זה מגרש משחקים עצום, מחוכם וצבעוני, מאתגר ואינטראקטיבי. לכו. אנחנו נסענו בערך שעה בכל כיוון ולא הצטערנו.

ים. אנחנו מעריצים נלהבים.

ו... יצירה!

ההשראה:
לא הצלחתי למצוא את המקור בשביל קרדיט
תצטרכו:
חולצה חלקה (יש 6 במאה בFOX)
עפרון עם מחק לא משומש
בריסטול לבן
סלוטייפ/מסקינגטייפ דק
צבע אקריליק
שקית פוליו/חומר אטום אחר
סיכות

מכינים את החולצה לצביעה:
הכנסתי שקית פוליו מתחת לאזור שבו עוד מעט אדביק את השבלונה, ומעליה שמינית בריסטול לבן. התפקיד של הניילון הוא לוודא ששום צבע לא יעבור לצד השני של החולצה, והתפקיד של הבריסטול הוא לספוג את יתרת הצבע. אם תשימו רק ניילון, הוא לא יספוג את הצבע שיפעפע דרך הבד והוא יימרח בקלות על החולצה מבפנים.
בארבע הפינות תפסתי יחד את כל השכבות (שני צידי החולצה, בריסטול וניילון) עם סיכות.

הכנתי שבלונה בסיסית ביותר - לב - והדבקתי אותה במרכז החולצה, עם טבעות סלוטייפ.
[אתם יודעים איך לגזור לב סימטרי, כן? מקפלים נייר לאורך, על הקיפול מציירים חצי לב וגוזרים.]


ועכשיו לחלק המלכלך והכייפי -
טובלים את המחק בצבע, ו"מקישים" עם העיפרון על שפת הכלי בשביל להיפטר מחלק ממנו. מתחילים בהחתמה סביב היקף השבלונה, בשביל לתת לה הגדרה. תנו למחק לעלות על השבלונה במידה משתנה. כמה שיותר מבולגן ורנדומלי - יותר טוב.

כמו שאתם רואים, העיגולים משתנים בעוצמת הצבע, בשביל ליצור אפקט התפוגגות של הצורה. אם אתם צריכים, השתמשו בשבלונה בשביל להחתים עליה, כדי לקבל צבע חלש יותר להחתים על החולצה.
בשביל שלא תחשבו שהכל יוצא לי נקי ויפה ומושלם, הנה תיעוד של תאונת עבודה מצערת -
פשוט עף לי העיפרון מהיד ונחת על שרוול החולצה.

רגע לפני שפרצתי בבכי, אמא שלי הגאונה הציעה להחתים את שרוולי החולצה. דחפתי שם חתיכות בריסטול מהר-מהר (בגלל שזה אזור המכפלת, איפה שיש פעמיים עובי הבד, אין צורך בניילון) והחתמתי את מכפלות השרוולים.
הצלה יפה, אני חושבת.

והנה הכוכב המהמם של סבתא -



והחולצה שאחיינית שלי (12) הכינה לבד-לבד:


כמו שאתם כבר אמורים לדעת על צבעי אקריליק - הניחו לייבוש 72 שעות (בחום הזה אני בטוחה שאפשר לקצר את זה בחצי. אפילו 24 שעות. לא יודעת. בואו נעשה ניסויים ביחד), גהצו את הצבע היטב וסיימתם. כביסות כרגיל.

אולי חלקכם יזכרו שלפני שלוש שנים, ליומולדת שש שלו, הכנתי לאחיין שלי חולצות דינוזאורים. אולי בגלל שהוא כל כך אוהב אותן, הוא מסרב לגדול. ככה אחת מהן נראית עליו ממש עכשיו, 40,800 כביסות אחרי שהכנתי אותה:
אני חושבת שזו הוכחה חותכת לכך שהטכניקה עובדת ומספקת תוצר עמיד. נסו ותהנו.


בהצלחה רבה, עם החולצות ועם החופש הגדול. הלוואי שאתם גם קצת נהנים.

תשתו הרבה מים ותהיו לי בריאים,
התפרנית

(אם מישהו מחפש אותי וזה - hatafranit@gmail.com )

2 comments:

  1. מהמם!! ננסה מחר.... תודה!

    השבמחק
  2. איזה יופי! יצא מהמם!
    רצה לתייג את אמא בפוסט לקייטנת סבתא שלה..

    השבמחק