יום חמישי, 11 באוגוסט 2016

עדכונים ובלונים

הכי קשה להתחיל פוסט ולחתום אותו. האמצע די זורם, אבל למצוא כותרת לפוסט ולהסביר לאן נעלמתי לחצי שנה (בחיי שלא ברור לי איפה הייתי. נראה לי במיטה ובמטבח כזה. אה, ובעבודה. מלא מלא בעבודה) ולסגור אותו באיזו שורה שתבהיר ששמחתי לכתוב ועוד יותר שמחה שקראתם - אלה החלקים המסובכים.

אני מניחה שאני בעיקר רוצה להגיד שלום ושלא, לא נפלתי מצוק (כי אני לא משחקת פוקמון גו! הא!) ולשאול מה שלומכם ומה חדש אצלכם ומה אתם עושים וזה.

וגם לעדכן אתכם קצת לגבי החיים שלי כי הי, דברים קורים.

השנה התחלתי ללמוד איפור. זה לא מדויק ממש, כי אני מתעסקת עם איפור כבר שנים אבל סופסוף נכנעתי והלכתי ללמוד במקום שלוקח לך את כל הכסף בשביל לתת לך תעודה ו"ללמד" אותך דברים שהאוטודידקט הפרוע שאתה כבר יודע כי אתה לא ישן מספיק וסבבה לך לאכול מול המחשב.
סליחה על המרמור. אנשים אוהבים תעודות ותארים. זה באמת ממש בסדר.

השנה גם סיימתי ללמוד, סידרתי את כל ענייניי מול מס הכנסה ומע"מ וביטוח לאומי, הוצאתי כרטיסי ביקור, פתחתי עמוד פייסבוק מסחרי נוסף (!!!) ועכשיו אני עצמאית. אני מאפרת ומעבירה סדנאות איפור אישיות וקבוצתיות אבל כל אלה שוב אוסף תארים, האמת היא שאני פשוט סוגדת לנשים. זה מה שאני עושה. הן יפהפיות. הן רכות וחמימות, מסתוריות ומלאות חסד ונוטות שלא לחשוב ככה על עצמן (מדגימה בעצמי). בהיותי מפרגנת מחוננת (בחיי, אם יש משהו אחד שאני עושה כמו שצריך), אני מושיבה נשים על כיסא האיפור הגבוה שלי וכופה עליהן את דעתי החיובית לגביהן. בעדינות. בשמחה.

ואני שומעת הרבה טענות נגד איפור דווקא מנשים שטוענות שהן "לא מרגישות צורך להתחבא". אני תמיד מספרת את האנקדוטה הזאת על דזדמונה (שם בדוי) - שעד לא מזמן אפילו לא הייתה לה מראת פנים בשירותים - פגשתי אותה יום אחד אחר הצהריים עם קצת משחת שיניים על הסנטר. כשהסבתי את תשומת לבה לזה, היא צחקה ואמרה "וואי, אני מסתובבת ככה מהבוקר!". דזדמונה לא יודעת איך הפנים שלה נראים רוב היום, אבל היא חושבת שאני מתחבאת כי אני מתאפרת. האמת היא שאני יושבת בין עשר לארבעים דקות מול המראה כל פעם שאני מתאפרת. ועוד בתאורה חדה וברורה. אני צריכה לסלוח לכל נקבובית וכל קמט (ועושה את זה באוטומטיות כבר כי הֶרְגֵּלִים), אחרת ישיבה מול המראה תהיה בלתי נסבלת. היא יכולה פשוט לא לראות את עצמה ימים שלמים.

אף פעם לא שפטתי מישהי על זה שהיא לא מסתכלת במראה או מסרבת להצטלם בכל מחיר. נראה שבישראל עוד יש הרבה עבודה עם לגיטימציה לאיפור. סבבה מבחינתי.

בכל מקרה, אני מאפרת. אם לא ידעתם - עכשיו אתם יודעים. אם זה מעניין אתכם, שלחו לי מייל כאן ואני אשלח לכם קישור לעמוד המקצועי שלי בפייסבוק.



והקונטרסט קצת מצחיק, אבל בתחום האיפור אני עובדת עם החומרים היותר יקרים בשוק, קונה הכל בחו"ל, פדנטית ומדויקת. ופה - פה אני חורנית שמנסה למחזר כל דבר שעומד במקום יותר מ20 שניות. פה אני תפרנית.


שומעים? איזה מגניב זה קישוטים למסיבת יומולדת שמכינים לבד, בלי שום כלים מיוחדים!

תצטרכו נייר משי (ככה קוראים לtissue paper בעברית, מתברר) מהדק (או סלוטייפ, אבל זה לוקח יותר זמן ואנחנו נגד), מספריים וחוט.

הגרסה הסופר צבעונית שלנו

אתם קונים חבילה של נייר משי בכל חנות חומרי יצירה (אפילו כאלה שמוכרות ציוד לגנים). מכל גיליון אפשר להוציא ארבעה פונפונים כאלה.
מקפלים את הגיליון לאורך (צלע ארוכה אל צלע ארוכה) ואז לרוחב ועוד קיפל לאותו כיוון. גוזרים רצועות לאורך (מתחילים בצד הפתוח וגוזרים במקביל לצלעות הארוכות) ועוצרים שני סנטימטרים מהקפל. פותחים את הקיפולים שנעשו לרוחב ומחלקים לארבעה פונפונים. פותחים כל רבע, מקפלים קצת את החלק הלא גזור ומסובבים. מקפלים כך שיש לכם לולאה שתוכלו לתלות על חוט ומקבעים את הלולאה הזו עם סלוטייפ/מהדק/חתיכת חוט קטנה. שוזרים את הפונפונים על חוט.

פעילות נהדרת לילדות בנות 13 שדודות שלהן הציעו להן נסיעה ללונה פארק בתמורה לכמה שעות עבודה.

הנה הסברים מצולמים ודוגמאות מכמה אתרים:



פה! (כאן השרשרת משמשת כקישוט קבוע לקיר בבית, שזה מאוד מגניב)

ופה השרשראות משדרגות בלוני הליום ענקיים. אין הדרכה, אבל אתם כבר לא צריכים אחת. מכינים שרשרת, קושרים אותה על בלון.




היה כיף לראות אתכם. כבר סופר מחכה לא-לקרוא את התגובות שלכם, כי אתם אנשים מופנמים ושתקנים וזה בסדר. :)

מקווה לכתוב שוב עוד איזה חצי שנה. אתם יודעים.
[האמת היא שאני עובדת במרץ על חדר עבודה חדש, אולי יסתננו לכאן עבודות ממנו. לקוות תמיד אפשר.]

נשיקות וקיץ בריא ובטוח,
התפרנית

12 תגובות:

  1. כמו תמיד כתוב מעולה! ואין ספק שאני הולכת לנסות את הפונפונים האלו בקרוב

    השבמחק
  2. הפונפונים שלך הכי מוצלחים. מהממת!

    השבמחק
  3. דווקא אני קוראת אותך באדיקות! את כותבת כיפי ותמיד יש מה ללמוד ממך. תודה! אגב, אנחנו עוברים דירה בקרוב ואשמח ממש לרעיונות לקישוט חדר ילדים וחדר שינה עם דברים לא יקרים ונעימים לעין..

    השבמחק
    תשובות
    1. למה דווקא? :)

      שיהיה מעבר קל ויישוב טוב!

      מחק
  4. תתחדשי על כל החידושים!
    שמחה לפרגן לנשים שעושות נשים יותר נשים ויותר שמחות.
    אשמח להפנייה לדף שלך, אבל לא מצליחה לשלוח מייל דרך הקישור ששמת ):

    השבמחק
    תשובות
    1. תשלחי מייל לכאן -
      hatafranit@gmail.com

      מחק
    2. תשלחי מייל לכאן -
      hatafranit@gmail.com

      מחק
  5. מרב את מעניינת ומקסימה והרעיונות שלך עושים חשק... אולי בעזרת הבלוג הזה אני אצליח למשוך את עצמי מהבור...

    השבמחק